fredag 13 mars 2015

Vårtävlingarna

Sådär ja. två veckor har gått och det har vart fullt upp på många fronter sedan sist. Jag jobbar på som vanligt och har bland annat vart på möte om ekosystemtjänster på Svensk Energi, möte med vattenvårdsföreningen i Karlskoga (otroligt fin stad, varför bor inte fler där?) och annars jobbat med allt möjligt som rör vattenkraft och miljö. Insåg när jag satt här på tåget och läste ett åtgärdsprogram för flodpärlmussla hur sjukt intressant jobb jag har. Sen är det ju inte allt som är lika kul. men ändå!
Till väsentligheterna. Jag har fått ett antal redigt bra pass med fredrikshof, bland annat ett 22*200m på bana i onsdags som va jäkligt kul! Och långt dessutom, eftersom det va 6 km till banan och 6 km hem fick jag alltså typ 23-24 km varav 5 km i typ 2,50 tempo. Bara att hålla det kontinuerligt också så blir det fina tider i sommar! Förra lördagen körde vi det bästa passet som finns, 8*1km på 8an med 1 min vila. Körde mina på, i snitt, mellan 3,10 och 3,15. Fin känsla där också trots att jag va typ sist i den "snabba" gruppen. Söndagen blev avsatt till flytt. Inte fullt så roligt som långpass men jäkligt gött att få gjort. Nu bor vi på dubbelt så stor yta. Visserligen 1,5km istället för 750m från klubbstugan men läget får ändå 5 av 5 springskor i betyg.
Viktigare än träningspassen är dock tävlingen imorgon!
Vårtävlingarna. 8an. klassiskt.
Det brukar vara lite för kort för mig. Tillsammans med den brist på rutin man har så här på våren brukar det gå riktigt mycket åt skogen. Jag hoppas dock att formen på nåt sätt ska kompensera för dom andra faktorerna så att jag ska kunna göra en bra tid trots dåligt upplagt lopp och fel distans. Imorgon får vi se. Tills dess är det bara att räkna kilometertider, fundera på var tävlingslinnet är bland flyttlådorna och kanske framförallt sova så gott man kan efter en dag på kontoret och efterföljande tåg till Sveriges framsida.

Dagens låt: Langa fram med Ison och Fille. hade nog gärna sagt Seth Sentry igen (ett geni!) men hade ju honom för ett par v sedan så får ta nåt annat.

Nu börjar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar