söndag 11 maj 2014

efter långt uppehåll

Det blev ett långt uppehåll efter nyår ungefär då inte så mycket hände, jag tränade och jobbade, och tränade och jobbade. Små saker och små tankar byggdes upp men inget kändes värt att skriva om och tillslut blev det så mycket små saker att jag inte orkade skriva ner allt. Så kan det vara.
Men nu gör vi ett nytt försök. Det är två veckor till BUM 50 miles. Jag slog pers på milen i torsdags (32,41- Fatta vad snabbt!!!) och måste nog säga att det är dom kortare distanserna som lockar mest igen. Jag ska genomföra BUM med förhoppning att komma i mål och blir det ett kul lopp ska jag även ställa upp i ett par fler ultramaror i år men annars blir det en satsning på mil- mara istället. Det är inte ofta man har sån känsla som jag har nu så det är bäst att ta tillvara den!
Nu ska jag snart till Mölnlyckeloppet. 10km i stadsmiljö. Känner mig lite nervös trots att det är flera h kvar till start. Känns bra. Känns som det gjorde för typ 4 år sedan när jag va i riktigt bra form och formkurvan va på ständig uppgång. Det här blir en bra säsong!

Dagens låt: Totalt Jävla Mörker - Samma Jävla Skit
Löpning är inte kul. Det är smärtsamt och monotont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar