lördag 24 maj 2014

40min kvar

Väldigt snart är det dags. Har antagligen vart mer nervös för det här loppet än jag vart innan nåt annat lopp. Det är så mycket som jag inte vet om så här långa lopp. Hur mycket ska jag dricka/äta? Vilket tempo ska jag ha? Är det vettigt att försöka gå upp i ledning? Jag är ju stark men har som sagt ingen rutin.
Jag sov lite halv-kass i natt vilket berodde på nervositet och lite för mycket middag igår. Hoppas att det inte ska märkas när jag går ut bara. Annars är sömnen väldigt viktig för mig. Jag har också insett att jag inte har några bra reservskor, jag tog ett par riktigt gamla skor (Nike Lunarspider) som har en jäkla massa mil i sig. Dom är lätta och snabba men framförallt har jag sprungit många långa pass i dom utan några skavsår.

Nåja, på nåt sätt spelar allt sånt antagligen mindre roll. Det är ju ingen svår sport det här. Det är ju bara en massa enskilda steg adderat på varandra så kommer man fram förr eller senare.

Wish me luck!

Dagens låt: New Noise med Refused! "GOTTA SCREAM!!! YEAH!!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar