torsdag 12 december 2013

Mörkertid

Både mycket och lite har hänt sedan jag skrev sist. Jag har haft ett par lugna veckor med väldigt lite mängd men jag har även haft ett par riktigt bra veckor med 15+ mil/vecka. Jag har insett att det är väldigt jobbigt att springa till+från jobb och dessutom ha träningar på kvällen och försöker därför strukturera upp det lite mer med cykel från jobbet de dagar jag har träning och kanske en längre löpning de dagar jag har "vila" på så sätt kan jag bygga upp riktigt mycket mängd utan att nöta på motivationen för mycket. Ett annat sätt att hålla motivationen uppe är att lyssna på ljudbok! Sjukt kul. Just nu är det Röde orm som gäller. Det känns lite märkligt att springa runt och le/skratta, men bra för motivationen är det iaf!
Jag är riktigt irriterad på att jag är så långsam. Jag försöker övertyga mig om att jag tränar i perioder och att det nu är mängd som gäller men det är svårt att stå efter när jag springer långsamt på intervallerna och har det jobbigt på snabbdistansen. Jag har bestämt mig för att försöka gå på alla intervaller- och snabbdistanspass men min vad spökar då och då när jag ökar takten så vi får se hur det blir med det. Jag försöker även springa fler långa pass. Bland annat sprang jag 36 och 37 km för några helger sedan. Riktigt bra pass båda, blev trött så klart men hade mest energibrist, i övrigt kände jag mig ganska pigg på eftermiddagen. Ett väldigt bra tecken inför BUM 50 miles som blir min första ultratävling nästa år!
Appropå det sprang jag Hindås-Skatås för några veckor sedan också, den första halvan av BUM. Riktigt fin terräng om än lite blöt och svår att hitta. Känner peppen komma!
I övrigt är det väldigt lite som händer. Jag jobbar, spelar rollspel ibland och funderar på vad jag ska göra med mitt liv, om jag ska satsa på att få ett kul jobb trots att jag måste flytta eller om jag ska göra allt jag kan för att hålla mig kvar i Göteborg. Vi får se hur det blir.

Dagens låt: Vi säljer inte ut- För vi har inget köpt av Totalt jävla mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar