söndag 27 oktober 2013

två veckor

Nästan två veckor har gått sedan senaste uppdateringen. Jag har hunnit smälta maran och insett att resultatet visserligen är helt ok men att det inte är konstigt att jag inte kom under 2,40 med en förkylning och ett lidingölopp lite för tätt inpå. Det skulle nog vara möjligt med en mara snart igen men samtidigt tror jag att jag lika gärna kan vänta med att komma under 2,40 till nästa år. Nu behöver jag tid att bygga upp uthållighet och snabbhet igen.
Jag har fått vissa skadekänningar här och var i högerbenet (som vanligt) men jag tror ändå att jag borde kunna springa en hel del den här vintern. Kan jag hålla mig skadefri den här vintern och våren finns goda chanser till riktigt bra lopp nästa år! Under 32 min på milen? låga 2,3X på mara? Vem vet?!
Jag misslyckades med att anmäla mig till ultravasan men fick frågan om jag ville köpa en bekants (Patrick Nilsson) plats. Jag har sagt ja och väntar nu på vad han säger, om han fortfarande vill sälja eller om han har ändrat sig.
Jag har skjutit upp mina planer på mer extrema lopp (16 mil och sånt) men tänkte försöka få ihop ett par lopp på typ 9 mil nästa år. Det känns som en bra uppvärmning inför längre lopp samtidigt som jag borde ha krafter att satsa lite på kortare distanser också.

Förra veckan blev det inte mycket sprunget, jag va väldigt opepp och kände mig halvt skadad hela tiden men det har släppt och nu är jag riktigt pepp på långa pass igen.
Totalt förra veckan blev det ungefär 65 km, den här veckan är jag redan uppe och nosar på 12 mil och ska snart ut på ett till pass, ca 20 km räknar jag med. Totalt den här veckan blir det alltså ungefär 14 mil, varav två pass på runt 3 mil men ingen riktigt bra snabbdistans eller intervallträning. Riktigt bra mängd, snabbheten kan jag jobba på i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar