söndag 14 juli 2013

En veckas träning

Denna träningsveckan avslutades precis med ett distanspass tillsammans med Mattias K och Marcus M från klubben. Totalt i veckan blev det 13 mil varav 2 pass med kvalité. Ett intervallpass och ett snabbdistanspass.
Inte så mycket mer att skriva om veckan egentligen, riktigt segt att träna varje dag efter ett maraton märkte jag men kroppen återhämtade sig ändå, om än långsammare än om jag hade vilat. Ganska skönt att känna att kroppen kan ta 13 mil utan att det är nåt extremt.
Nästa vecka är det antagligen en hel del vila som gäller. Jag ska till Norge och räknar med att annat kommer fylla upp min tid: kajak, vandra, läsa och kanske klättra nån dag.
Men samtidigt är jag riktigt sugen på att variera min löpning lite. Skatås är antagligen Sveriges bästa ställe att bo vid om man vill springa men efter ett tag försvinner fantasin till nya turer och nya pass lite. Jag hoppas att upptäckarglädjen ska komma tillbaka lite med miljöombytet.
Mycket berg och många höjdmeter är målet för nästa vecka- inte många mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar