måndag 18 februari 2013

En början

Jag fick lite lust att börja bloggen som en Wheel of Time-bok
"There are neither beginnings nor endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."
Så är det, det här är ingen början egentligen. Min tanke på ultra maraton har funnits ganska länge och min tanke på att börja skriva blogg har funnits ett bra tag den också. Men man skulle kunna säga att skadan jag har i höger fot/smalben/vad är nån slags början. Jag insåg att jag inte kunde springa lika mycket som jag skulle vilja göra och tankarna går från att planera varje runda till att tänka längre. Vilken distans är det jag vill springa egentligen? Vilket underlag vill jag springa på? Vill jag springa i klubb? Vill jag springa snabbt? Är målet att må bra? Massa tankar som behövde tänkas och analyseras.
Jag tror mig dock vara klar med analysen och planeringen av mina framtida mål och jag har läkt tillräckligt mycket för att kunna börja träna på riktigt igen. Tur att det sammanföll så lägligt, annars är chansen stor att jag hade lagt ner löpningen helt. Det kändes som en väldigt märklig grej att bygga mitt liv på något som jag inte gjorde. Lite som som folk som tycker att dom är miljövänliga för att dom minsann återvinner pappförpackningar oftast. Man kan inte bygga sitt liv eller sin självbild på något man faktiskt inte gör speciellt ofta. Det känns inte helt rätt.

Så. Detta blir alltså en blogg om min satsning på långdistanslöpning. Gärna då jättelång distanslöpning. Men den kommer så klart mest handla om min träning, mitt liv, mina funderingar och allt jag har lust att skriva och visa. Det kommer säkert bli en del klättring, kajak, friluftsliv och biologi. Men jag ska försöka hålla något slags fokus ändå. Långa distanser i tung terräng. Det är målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar